Budowa szkoły w Misokitsy na Madagaskarze została zakończona. Jest to drugi, po budynku kościoła, dar Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej dla diecezji Murondawa. Budynek szkolny składa się z dwóch klas i będzie służył miejscowym dzieciom i społeczności. Za kilka dni zostaną do niego dowiezione nowe, drewniane ławki i krzesła. Dach szkoły koloru zielonego i kolor ścian nawiązują do kolorystyki świątyni, która stoi tuż obok.
Jak mówił w listopadzie 2019 r. dyrektor Papieskich Dzieł Misyjnych Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej - ks. kan. dr Paweł Płaczek - że kościół i szkoła, jako nasze szczecińskie wotum za 50.lecie istnienia Archidiecezji powstanie w kościele misyjnym w Afryce, w tak krótkim czasie - mało kto wtedy wierzył.
Można dziś śmiało napisać, że misyjny projekt Archidiecezji Szczecińsko-Kamieńskiej dla Madagaskaru został zakończony - wspólnie wybudowaliśmy kościół i szkołę dla potrzeb Kościoła misyjnego w diecezji Murondawa. Dziękujemy wszystkim, którzy wsparli to dzieło, a szczególnie misjonarzowi o. Markowi Ochlakowi oraz Fundacji ORLEN, która sfinansowała budowę szkoły.
Teraz czekamy na ustanie COVID 19 w świecie i planujemy uroczyste otwarcie szkoły i konsekrację kościoła z udziałem ks. Arcybiskupa Andrzeja Dzięgi. Na to wydarzenie i spotkanie bardzo liczą mieszkańcy Misokitsy.
Pamiętajmy w naszych modlitwach o misjonarzach, a szczególnie polecajmy o. Marka Ochlaka, posługującego w Misokitsy.
Zapraszamy do wspólnej modlitwy podczas uroczystych liturgii Triduum Paschalnego (17.04.-19.04.) pod przewodnictwem Księży Biskupów.
»W sobotni wieczór w scenerii ruin XIV w. klasztoru augustiańskiego miała miejsce inscenizacja, której organizatorem była parafia pw. św. Apostołów Piotra i Pawła w Jasienicy, we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Kultury w Policach i Szkołą Podstawową nr 6. W organizację również aktywnie włączyła się Gmina Police.
»W piątek, 11 kwietnia, tradycyjnie przed Niedzielą Palmową ulicami Szczecina przeszła Akademicka Droga Krzyżowa. Wpisuje się ona od wielu lat w kalendarz duszpasterskich inicjatyw środowiska akademickiego.
»